Cum reușesc companiile low-cost să ofere bilete începând cu 3 euro?

ryanair

Am scris săptămâna trecută un articol în care pusesem la un loc destinațiile în care poți ajunge cu 10 euro și am primit numeroase de întrebări după.

Majoritatea oamenilor se adresau cu scepticism, crezând că biletele cu 10 euro (dus-întors) sunt doar un paravan și că ar mai exista pe undeva taxe suplimentare. De aceea, am decis să dezvolt puțin subiectul și să explic pe îndelete cum funcționează companiile low-cost și cum își permit să țină prețurile atât de jos fără să dea faliment.

Practic, ceea ce fac companiile low-cost pentru a reduce costurile biletelor este limitarea la strictul necesar și eliminarea unor servicii care ar fi ridicat prețul unui bilet. Pentru o înțelegere și mai bună o să enumăr câteva dintre metodele prin care companii precum Ryanair, Wizz Air, Easy Jet și Blue Air reduc semnificativ costurile.

  1. Aeronavele. Surprinzător, sau nu, aeronavele companiilor low-cost sunt mai noi decât cele ale companiilor mari. De ce? Păi este destul de simplu, cu o cerere aflată în creștere și venituri frumușele, companiile aeriene de tip low-cost își permit să comande un număr mare de aeronave și primesc un discount semnificativ pentru plata lor. Al doilea motiv, ar fi că cele mai noi avioane au și un sistem eficient care reduce consumul de combustibil. Dacă am face niște calcule, ei ies mai ieftin investind în avioane noi și plătind mai puțin pe combustibil + profită de discount-ul acordat datorită comenzilor mari.  Tot la aeronave ar fi de menționat faptul că este frecvent ca aceste companii (low-cost) să achiziționeze unul, maxim două tipuri de aeronave. Astfel, se scutesc foarte multe taxe de instruire a echipajului.
  2. Angajații companiilor low-cost. Dacă vorbim de echipaj, majoritatea însoțitorilor de bord se află la început de carieră, așa că salariile oferite de companiile low-cost nu sunt foarte strălucite. În comparație cu cele oferite în Orientul Mijlociu, însoțitorii de la companiile low-cost primesc salarii ceva mai mici decât cei care lucrează la Emirates sau Qatar.  Totodată, pentru că nu există foarte mult timp între zboruri, însoțitorii de bord curăță aeronava între curse și uneori preiau și atribuțiile persoanelor care ar trebui să facă check-in-ul. Astfel, companiile low-cost precum Ryanair elimină câteva poziții (persoana de la check-in, personalul pentru curățenie) care ar fi crescut costurile.
  3. Mâncarea. Mâncarea la bordul unei aeronave low-cost pe durata unei curse internaționale nu este niciodată gratuită. Prețurile nu sunt exagerat de mari, însă sunt suficient de bune încât să aducă un profit însemnat companiei. Pe lângă mâncare, cele mai multe companii low-cost oferă și produse în regim duty-free, care din nou se adaugă la bugetul companiei.
  4. Aeroporturi. Când vine vorba de aeroporturi, este destul de simplu: unde sunt taxe mai mici, acolo aterizează. Aeroporturile mari nu prea au curse low-cost deoarece taxele impuse de acestea ar crește prețurile biletelor. Totuși, dacă nu există alternativă, companiile low-cost aleg să aibă curse la ore mai puțin populare pentru a beneficia de costuri mai mici din partea aeroporturilor și a reduce șansele unor întârzieri. Deoarece avioanele low-cost se află permanent în mișcare, întârzierea unei curse poate duce la pierderi însemnate pentru companie.
  5. Costuri suplimentare. Reducerea costurilor nu este singura modalitate prin care companiile low-cost reușesc să aibă profit. Una dintre cele mai cunoscute practici este introducerea unor costuri suplimentare legate de bagaj, check-in sau mâncare. Cum am spus mai sus, nu ai inclus în biletul de avion al unei companii low-cost nici o masă, nici o băutură, pentru toate plătești (BANG!-bani pentru compania low-cost). Dacă nu te încadrezi în dimensiunile impuse ale bagajelor, plătești o taxă suplimentară (BANG!-bani pentru compania low-cost), iar dacă nu îți faci check-inul online plătești o taxă la aeroport (BANG!-bani pentru compania low-cost).

Strategia companiilor low-cost funcționează foarte bine și a dat rezultate neașteptate în ultimii ani. În timp ce unele companii mari abia reușesc să treacă pragul de 10% când vine vorba de profit, companiile low-cost nu au acesta problemă.

Concluzie, biletul de avion cu 10 euro dus-întors nu este nici un mit, nici o păcăleală. Companiile low-cost au strategii bine puse la punct care reușesc să scoată cele mai mici costuri pentru a putea oferi cele mai mici prețuri pentru clienții lor. Dacă vrei să aprofundezi subiectul, poți urmări următorul videoclip:

 

*Sursă foto: Pinterest.

CITEȘTE ȘI:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s